4Beğeni(ler)
  • 2 Post By She
  • 1 Post By DurgunSu

Alt 27 Haziran 2021, 08:56   #1
18-02-2020
Sterben - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Cool Uzaylılar, Bizim Onları Aradığımız Gibi Bizi Arıyorlar Mı?

Bilim insanları Lisa Kaltenegger ve Jackie Faherty’nin yürüttüğü araştırmaya göre gezegenimiz, uzak gezegenler tarafından izleniyor ve araştırılıyor olabilir. Transit Fotometri sayesinde diğer medeniyetlerin gezegenimizi keşfedebileceği açıklandı.
İnsanlık, yüzyıllardır diğer yaşanabilir gezegenler hakkında çeşitli teoriler üretiyor. Ancak son birkaç yılda bilim insanları uzak dünyaları keşfedip üzerlerinde çalışma imkânı buldu. Günümüzde ise bilim insanları 3.280 yıldız sisteminde bulunan 4.422 öte gezegeni doğruladı. 7.445 gezegen ise henüz onaylanmayı bekliyor.
Durum bu olunca insanlar ister istemez düşünüyor. Uzayda bir yerlerde bizimle benzer medeniyete ve teknolojiye sahip olan canlılar var mı? Bu canlılar da bizi izliyor veya arıyor olabilirler mi? Yapılan bu araştırmaya göre 2.034 gezegen Dünya'mızı izliyor olabilir.
Araştırma nasıl yapıldı?

Uzaylılar, Bizim Onları Aradığımız Gibi Bizi Arıyorlar Mı?
Carl Sagan Enstitüsü'nden Lisa Kaltenegger ve Amerikan Doğal Tarih Müzesi’nin bilim müdürü olan Jackie Faherty’nin yürüttüğü bu araştırma, Transit Fotometri denilen sistem üzerinden yürütüldü. Transit Fotometri sisteminde astronomlar, belirli bir yıldızı sürekli olarak gözlemliyor ve bu yıldız ile gezegenimiz arasından geçen gök cisimlerini tespit ediyorlar. Aslında bu yöntem o kadar etkili ki o gezegenlerin büyüklüğü ve şekli hakkında da bilgiler edinebiliyoruz. Hatta astronomlar, o gezegenlerin atmosferinden geçen spektrumları yakalamayı başarıp gezegenlerin kimyasal yapıları hakkında bilgi sahibi bile oldu. Bu yöntemin tek dezavantajı ise tespit edilecek gezegenin izlenen yıldız ve gezegenimizin arasından geçmesi gerekmesi.
Aynı sistem uzak gezegenlerden Dünya'mızı gözlemlemek için de kullanılabilir. Gezegenimizin diğer yıldızların önünden geçtiği rotaya “Dünya Geçiş Alanı” (ETZ) deniyor. ETZ sayesinde uzak gezegenlerdeki medeniyetler; Dünya, Güneş'in ve diğer yıldızların önünden geçtiğinde gezegenimizi tespit edebilir ve hatta bizim spektrumlarımız sayesinde gezegenimizde yaşam belirtisi anlamına gelen kimyasal bileşenleri fark edebilir.
İzleniyor olabiliriz:

Uzaylılar, Bizim Onları Aradığımız Gibi Bizi Arıyorlar Mı?
Araştırma için Kaltenegger ve Faherty, Avrupa Uzay Ajansı'nın gözlem aracı olan Gaia’dan alınan bilgileri kullandı. Bu bilgiler ışığında ikili, gezegenimizin 10.000 yıllık ETZ haritasını çıkardı. Başlangıç noktası olarak geçmiş 5.000 yılı kullanan araştırmacılar, önümüzdeki 5.000 yılı da hesapladı. Buldukları sonuçlara göre gezegenimiz, geçtiğimiz 5.000 yılda 1.715 yıldız sisteminin önünden geçti ve önümüzdeki 5.000 yılda da 319 tanesinin önünden geçecek.
Bulunan sonuçlara göre bu 10.000 yıllık zaman diliminde gezegenimizi görebilecek uzak gezegenlerden birinin de Ross 128b adı verilen öte gezegen olduğu açıklandı. Ross 128b gezegeni boyut ve yapı olarak Dünya'ya oldukça benzer ve gezegenimizden 11 ışık yılı uzaklıktaki bir kırmızı cüce yıldızın yörüngesinde dönmekte. Bu gezgendeki olası bir medeniyet bizi 3.057 ila 900 yıl öncesindeki zaman diliminde görmüş olmalı.
Ayrıca bilim insanları, gezegenimizden 45 ışık yılı uzakta TRAPPIST-1 isimli başka bir kırmızı cüce yıldızın yörüngesinde konumlanmış 7 gezegenin daha bizi görebildiğini söyledi. TRAPPIST-1’in etrafındaki gezegenlerde yaşayan medeniyetler bizi 1.642 yıl önce görebildi. Tekrar görmek içinse 2.371 yıl beklemeleri gerekecek.
Alıntıdır.

Alt 27 Haziran 2021, 08:58   #2
She
✰ ÖzeL..
She - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart

Sanmam bizi arayıp napsın lar, başlarına bela alırlar.

________________