05 Mayıs 2021, 00:25 | #1 |
C++ ve Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş
C++ ve Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş İyi Bir Programın Özellikleri
- veri dosyası formatının uygunluğu - veri yapılarının uyumluluğu - menu, diyalog, resim, tuş gibi kullanıcı ara yüzünün (user interface) uyumluluğu
- Kaynak uyumlu (Source Compatable); yazılan programın yazıldığı bilgisayar sisteminden farklı bir sistemde tekrar derlenerek çalıştırılabilmesi.Yazılım geliştirilmesi acısından asıl üzerinde durulması gereken kaynak kodun taşınabilirliğidir.
Programlama Dilleri Makine Dili: Tüm komutlar sayılar şeklindedir. +1300042774Assembler: Temel bilgisayar işlemleri kısaltmalarla ifade edilir. LOAD BASEPAYYüksek Seviyeli Diller: Komutlar konuşma dili gibidir. Genel matematik notasyonu kullanılır. grossPay = basePay + overTimePay C++’ nin Tarihçesi
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] C++’ ın yapısı
Bir Programın Aşamaları:
3 g++ -c test.cpp 4 g++ -o test test.o -lm 6 ./tes
Bir C++ Programı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İlk Programımız: Bir yazı yazdırmak
-standart ‘output stream’ nesnesidir,
-stream ekleme operatörüdür.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Karşılaştırma Operatörleri [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Nesne Yönelimli Programlama (OOP)
Nesne Nedir?
Nesne Nedir? (Türeme & Kalıtım) Bir oto tamircisi nesnesi düşünelim. Bu oto tamircisinin üç oğlu olduğunu ve bunların her birini yetiştirdikten sonra , birer konuda uzmanlaşmalarını sağladığını düşünelim. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Burada Oto Boyacısı, Oto Kaynakçısı ve Oto Elektrikcisi türeyen nesnelerdir. Oto tamircisi ise taban nesnedir. Türeyen nesneler taban nesnenin özelliklerini göstereceklerdir. Oto boyayacaklar, kaynak yapacaklar, karbüratör ayarlayacaklar. Yeni nesne kendisine yeni özellikler katabileceği gibi devraldığı özellikleri de geliştirebilir. Bu özelliğe Türeme (Derivation), özellikleri devralmaya da Miras alma veya Kalıtım (Inheritance) adı verilir. Nesne Nedir? (Benzerlik) Oto tamircisi örneğine devam edersek, Burada üç önemli özellik göze çarpar:
O zaman bir sistem içerisinde ister bir nesneden türemiş nesneler bulunsun, isterse bir birinden farklı nesneler bulunsun, bu nesnelerin benzer özellikleri olabilir ve bu özellikler aynı isim ile anılır. Buda benzer isimde fakat farklı nesnelerin üyesi olan üyelerin ortaya çıkmasına neden olur. Bu durum nesneler arasındaki benzerlikleri yansıtır. Bu duruma Çoklubenzeşim (Polymorphism) adı verilir.Nesne
Yapısal Programlama (Structured-Programming)
Yapısal Programlama Kurallarının uygulanışı [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Yapısal Programlama Tüm programlar:
Parçalarına bölünebilir, yada diğer bir değişle bu parçalardan oluşturulabilir Nesne Yönelimli Programlama (OOP)
Struct Yapısı
[ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Struct Yapısı
Time timeObject, timeArray[ 10 ],
cout << timeObject.hour;
Örnek (struct) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Time Class (Sınıf) Deklarasyonu
Tanım ‘;’ işareti ile sonlandırılmalıdır.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Üye (Member) Erişim Kısıtlamaları
Constructor
Örnek (Sınıf) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ekran Çıktısı : [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Destructor Fonksiyonlar ‘
‘Binary scope resolution’ Operatorü (::)
dönüştipi ClassAdı::ÜyeFonksiyonAdı( )Erişim Alanı
‘->’ operatörleri kullanılır:Örnek (‘ . ’ ve ‘->’) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ‘Interface’-‘Implementation ’ Bölümlerinin Ayrılması
Örnek (Başlık Dosyası) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Üyelere Erişim
Örnek (scope) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Örnek (Ekran Çıktısı)
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Hizmet-Erişim Fonksiyonları
Örnek (Erişim Fonk.) // Fig. 6.7: salesp.h class SalesPerson { #endifÖrnek (Erişim Fonk.) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Constructor’lar
sınıf-adı nesne-adı( parametreler,…); Örnek (Constructor’lar) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Alıntı Kaynak C++ Ders Programları 1 |
|
|
05 Mayıs 2021, 00:41 | #2 |
Baya emek verilmiş bir konu emeğinize sağlık
________________
bazen insanlar iyilesmek istemez.
cünkü , icindeki acı sevdiklerinin son hatirasidir.. per aspera ad astra ✨ |
|
|
05 Mayıs 2021, 00:44 | #3 |
Teşekkür ederim
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
|
|
|
05 Mayıs 2021, 00:46 | #4 |
emeginize saglik
________________
No MoRe DramA
|
|
|
05 Mayıs 2021, 00:54 | #5 |
Paylaşım için teşekkürler, emeğine sağlık.
|
|
|
05 Mayıs 2021, 01:13 | #6 |
Emeğinize sağlık paylaşım icin teşekkürler.
________________
"hakikâte giden yolda, meşakkatsiz bir varış yoktur."
|
|
|
05 Mayıs 2021, 01:21 | #7 |
Emeğinize sağlık
________________
Bazen de yıldızlar bakar.
İnsanlar kayar hayatımızdan.. |
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|