|
10 Ocak 2024, 01:19 | #1 |
Gustave Caillebotte
Gustave Caillebotte
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 1848-1894 Fransız İzlenimci Ressam. Eserleri yakın zamana kadar unutulmuş olan Gustave Caillebotte esasen İzlenimci hareketin önemli bir temsilcisiydi. 1848’de Baron Haussmann Paris ’i yeniden inşa ederken, Gustave da önce Tekstil daha sonra Gayrımenkul sektörlerinde servet elde etmiş zengin bir ailenin çocuğu olarak doğdu. Mesleği mühendislikti, fakat aynı zamanda Paris Güzel Sanatlar Okulu ’nun da eski bir öğrencisi idi ve orada Léon Bonnat ile çalışmıştı, 1874’te İzlenimci Edgar Degas, Claude Monet ve Pierre Auguste Renoir ile tanıştı ve onların Paris’ teki ilk sergilerini düzenlemelerinde yardımcı oldu. 1873 ’te babası ölünce, büyük serveti Gustave ’a kaldı ve hayatının geri kalanında finansal olarak bağımsız oldu. 1875 yılında, Ressam olarak piyasaya girmek istedi, Paris Sanat Fuarında sergilemek için resimlerini sundu, reddedildi. O da bir sonraki yıl Renoir ’ın yardımıyla İkinci İzlenimciler sergisine katıldı. Eserleri ve özellikle “Zemin Kazıyıcılar” beğenildi ve takdir edildi. Bu başarılı girişin devamında takip eden senelerde İzlenimci Grubun sergilerinde yer aldı. Caillebotte zengin ve cömertti. Empresyonist arkadaşlarının işlerini yüksek fiyatlarla satın alarak ve sergilerinin masraflarına finansal katkıda bulunarak destek oldu. Katıldığı dört izlenimci serginin aynı zamanda organizatörü ve finansörü idi. 1881 ’de Petit-Gennevilliers ’de bahçeli bir ev satın aldı ve burada bir dizi eser üretti. Son derece yetenekli bir bahçecilik uzmanı olarak, Giverny ’deki Monet ile yazıştı ve seralarında Orkide yetiştirdi. Çok yönlü bir karaktere sahip olan Caillebotte, hız tutkusu nedeniyle aynı zamanda bir Yat Yarışçısıydı ve Mühendis te olduğundan teknelerinin kapasitesini artıracak çalışmalar yapardı. Gemi mimarı özelliği de vardı, teknelerini de kendi çizer ve inşa ederdi. Caillebotte, izlenimci arkadaşlarından daha gerçekçi bir tarzda çalıştı ve yaklaşık 500 resim üretti. Özellikle yüksek balkonlardan görüntülediği Paris Resimleri yanında manzara, çalışma hayatı, bahçe, park, doğal hayat ve deniz manzaraları resmetti. Gerçekçi Resme büyük ilgisi olması yanında renklere ve ışık tonlarına karşı yaklaşımı ile İzlenimciydi ve orijinaldi. Caillebotte, 1876’ da yazdığı vasiyetinde koleksiyonunu şu koşullarda bağışlıyordu: “Sahip olduğum tabloları Fransız Devletine bırakıyorum; lâkin resimlerimin ne tavan arasında ne de başka şehirlerin yerel müzelerinde sergilenmesini istemiyorum, yenilikçi sanatımın ancak yirmi senede anlaşılacağını ve hak ettiği değerin verileceğini düşünüyorum, bu süre sonunda resimlerimin Lüksemburg Müzesi ve sonrasında Louvre Müzesi ’nde yer almalarını istiyorum, o zamana kadar resimleri kardeşim ve diğer mirasçılarım koruyacak, arkadaşım Renoir da yönetimlerini üstlenecektir.” Caillebotte, 1894 ’te ölür. Gérôme liderliğindeki akademisyenler onun koleksiyonunda yer alan resimlerin özellikle de Cézanne ’a ait resimlerin Paris Fuarında sergilenmelerini engellerler, diğer yandan Fransız Enstitüsü adlı önemli kurum milli müzeler üzerinde baskı kurarak Caillebotte ’un vasiyetinin dikkate alınmamasını isterler. Ancak 1896 ’da Fransız Devleti, Caillebotte Koleksiyonundan resim seçilip Paris ’teki Luxembourg Müzesinde sergilenmeleri için ulusal müzeler kurumuna talimat verir. 67 resimden 27 ’si sağlıksız sanat çalışmaları tenkidiyle reddedilirken Degas ’nın 7 pastel resmi, Monet ’nin 8, Renoir ’ın 6, Pissarro ’nun 7, Sisley ’in 5, Cézanne ’ın 2, Caillebotte ’un 2 resmi seçildi ve 1897 ’den itibaren Lüksemburg Müzesinin ek binasında sergilenmeye başlandı. Sergi, Gérôme ve Enstitü üyesi on yedi meslektaşı tarafından yapılan kışkırtıcı şiddet hareketlerine ve siyasi bir skandala neden oldu. Senato duruma el koydu. Caillebotte Koleksiyonu 1928 yılında Louvre Müzesi ’ne kondu. Caillebotte ’un dileği ve mirasının gerçekleşmesinde Renoir ’ın büyük payı vardır. Renoir işin peşini bırakmamış, Monet, Degas, Sisley, Renoir ’a ait büyük eserlerin sahibi Caillebotte ’un ölümünden sonra Fransa Devletine miras olarak bırakılmasının değerinin bilinmesi için kamuoyu oluşturmuştur. Caillebotte ’un Empresyonistler Koleksiyonunda yer alan fakat müzelerde sergilenmesi engellenen resimleri Doktor Barnes adlı bir koleksiyoner satın alır, zamanımızda geçmişte yapılan hatayı fark eden Ulusal Müzeler bu resimleri geri satın almak isteseler de Doktor Barnes onların sergilerini de kendisi düzenlemektedir.. Kaynak [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Konu Rea tarafından (12 Ocak 2024 Saat 20:45 ) değiştirilmiştir.. |
|
|
10 Ocak 2024, 01:22 | #2 |
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
|
|
|
10 Ocak 2024, 01:24 | #3 |
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Caillebotte'un 1876 tarihli The Floor Planers resmi dönemin eleştirmenleri tarafından kötü eleştiriler almasına rağmen birkaç yıl sonra başyapıtı olarak görülmüştü. |
|
|
10 Ocak 2024, 01:26 | #4 |
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Young Man at His Window | Gustave Caillebotte, 1875 Caillebotte'un küçük kardeşi René Caillebotte, Rue de Miromesnil 77 numaradaki aile evinin başka bir odasında poz veriyor. René bu resmin yapılışından bir yıl sonra hayatını kaybetti. |
|
|
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|